Saturday, January 2, 2010

Memohon kekuatan



terus tertidur~


begitulah keadaannya td..
selesai shj solat maghrib..
badanku panas mendadak..
kepale mmg terase sgguh pening..

aku telan 2 biji panadol..
sedar x sedar..
aku tertidur kat atas sofa ruang tamu..



aku terjage kmbali 1 jam lpas tu..
panas pun da reda..

alhamdulillah...

cme agak sakit2 bdn & kepeningan..

aku lihat jam..
Ya Allah..
ckup pantas masa berlalu..

baru ptg td..
aku nekad nk cover ape yg x fhm kat lecture pg td..
sbb pening time lecture td..

aku cbe laratkan bdn..
tp terase hilangnye semngat utk teruskan..

ya Allah..
bertapa lemahnya hambamu ini tika mana diuji olehMu..

aku buka kmbali blog aku..
aku lihat kmbali post2 lamaku..
aku baca kesemuanya..

dari situ aku tersentak..

ya..di mana hilangnya kekuatanku??

kesemua kata-kata yg ku tulis selama ini..
aku sgguh gembira dlm pencarianku dlm menuntut ilmu..

perlukah langkah itu terhenti skrang?

teringat pesan Ustz.Naim dlm kelas tafaquh yg lepas..

kesusahan dlm menuntut ilmu yg Allah turunkan itu adlh suatu nikmat bg kita..

ketika itulah tikanya..
aku tersedar drpd lamunan kelemahan diriku..

aku perlu kuatkan semangat..
diriku sdg diuji..
menuntut ketakwaan kpd Yang Maha Esa..

Sesungguhnya,Allah Maha Mengetahui akan kebaikan utk hambanya..


"Berusahalah wahai hati"


Terima kasih pd shbt2 yg mendoakan & memberi semangat buat diriku..


"Allah tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dgn kesanggupannya.
Ia mendapat pahala(dari kebaikan) yg diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yg dikerjakannya... "

(al-Baqarah : 286)




1 comment: