Saturday, December 5, 2009

::Berusahalah wahai Hati:::


Entah knape..
mlm nie..
aku terase berat di hati..
badan pun terase sgguh letih..

namun..
aku ambil gak kesempatan utk updatekan blog...
terlalu lame dibiarkan kekosongan


hakikatnya..
beratnya hati
disebabkan terase beratnya..
permulaan bg blok CardioVascular System(CVS) yg baru nie ..

seminggu belajar..
kemudiannya..
exam bakal menduga..

kata sahabat..
aku perlu berehat..
x payah risaukan sgt psal mggu depan..

bknnya aku tidak ingin berehat..
tapi
ckup r 9 hari cuti yg diberikan..
terlalu bnyk masa berlalu..
tanpa ilmu diisi dlm hati..
meletakkan aku sbg yg lalai..

mlm nie..
terase bgaikan hilang semngat..
cbe mencari kekuatan
di sebalik dugaan Ilahi..

mendoakan ketabahan buat hatiku..

aku masih ingat janji2ku..
sblm aku kmbali ke bumi anbia'
diharap..
masih ada secebis kekuatan darinya..

"berusahalah wahai hatiku"



"katakanlah : "wahai hamba-hambaku yg melampaui batas terhadap diri mereka sendiri,jgnlah kamu berputus asa dari rahmat Allah.
Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya.

Sesungguhnya Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang"

(Az-Zumar : 53)




2 comments: